Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

woensdag, juli 27, 2005

nieuwe pagina gemaakt

Vooral voor minnie, maar misschien ook voor anderen heb ik even op een rijtje gezet welke progammaas handig zijn om te hebben, vooral als je fotoos on-line wilt zetten.
De meeste prog. spreken voor zich, ze zijn zonder kosten, en zo min mogelijk bill gat gebeuren.
als je toch windows hebt kun je erg veel prog. gratis downloaden. de makers van progammaas voor bv het linux-systeem zijn erg aardig en er wordt ook erg veel gemaakt voor windows.
firefox en thunderbird
wil je leuk beginnen, neem dan als eerste firefox (ipv explorer) en thuderbird (ipv out-look). beide progammaas zijn erg makkelijk op je comp te zetten en bij het installeren kun je ervoor kiezen dat ze al de instellingen van explorer overnemen. je kunt er dan direct mee aan de slag en kunt altijd exploirer erop laten staan. moet je ook doen want er zijn paginaas die er toch om blijven zeuren (moerstaal bv), al zijn het er erg weinig.
filezilla
filezilla is een progamma waarmee je ftp kunt uploaden. dit houdt in dat je meerdere bestanden tegelijk op een site kunt zetten. iets wat je zeker moet hebben, anders moet je elke foto apart op bv je fotoalbum zetten.
photographer's power toys
erg handig als je graag je copywrite onder je foto wilt. je moet er ook je fotoos mee kunnen verkleinen (en allelei andere dingen), maar dat werkte niet zo bij mij.
pixresizer
dit gebruik ik om het formaat te veranderen. werkt erg makkelijk

andere handige site:
www.fotopic.net
hier kun je je foto's uploaden mbv je ftp-progamma (filezilla)

Kijk altijd even door bij google, misschien staan er wel nieuwere versies on-line......mocht je meer willen weten, roep me dan ff.
groeten,
DikkeNel

en moerstaal is handig vanwege het gratis adres dat je hier kunt krijgen en de persoonlijke startpagina (www.dikkenel.hetwasietsmet.nl/start) die je hier kunt maken...