Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

maandag, augustus 08, 2005

Verdonk 3

Vandaag kreeg ik mail terug, naar aanleiding van mijn mail aan de SP:

Beste mevrouw
jaja
Dank voor uw melding.
Ik heb het zowel aan ons Kamerlid Jan de Wit, als aan zijn directe medewerker op het gebied van vluchtelingezaken doorgestuurd. Probleem is evenwel dat beide net eventjes op vakantie zijn. De fractiemedewerker is volgende week maandag terug.
Met vriendelijke groet,
Mathijs Spaas
medewerker SP


Nou meneer Spaas: bedankt!
Ik heb er een hekel aan als er allelei commissies komen over de meest domme dingen. Vaak kosten die commissies meer geld dan het uiteindelijk oplevert, nogal een geldverspilling dus. Hier hoop ik toch eigenlijk op een "commissie Verdonk" en dat mevr. Verdonk aftreedt én wordt vervolgd...

4 Comments:

Blogger JeWeA said...

Ben net even aan het 'bij-lezen', krijg ik je Verdonk kruistocht onder ogen. Heb er wel een mening over hoor; 10.000 Eurotjes is toch niets vergeleken met de pot die de SP aan het opbouwen is om het volk aan te moedigen vaker nee te schreeuwen en ministers te pas en te onpas naar de Kamer te roepen voor een nijpend spoeddebat? Nee, dat kost niets...

Verder lijkt het me niet handig om deze informatie beschikbaar te stellen aan organisaties die baat hebben bij negatieve publiciteit over het huidige asielbeleid, een beleid dat eindelijk een keer wordt uitgevoerd door iemand met een rechte rug. Als de informatie nl wel zou worden geleverd staan er onmiddellijk honderden (misschien wel SP)clubjes in de rij voor dezelfde informatie. Honderden clubjes die een tienvoud aan bezwaarschriften op uitzettingsbeslissingen zullen opleveren. Wat kost een behandeling van een bezwaarschrift, ook al is het een eenduidige afwijzing? Eurotje of 100 - 150? Mmmm, die tien mille zijn denk ik een prima investering geweest.

Het niet met tante Rita eens zijn, is het niet eens zijn met het beleid dat zij uitvoert, dat zou ik dus maar gaan bestrijden ipv 'Lovely Rita' persoonlijk.

Commissies zoals jij die vermeldt zijn voor veel politici een schampere poging tot een egotrip richting geschiedenisboeken (Commissie van Traa etc). Het is echter ook een constitutioneel recht voor volksvertegenwoordigers, en misschien moeten we dat eerst maar eens even aanpassen?

8:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ah reactie..
Duidelijk geen SP aanhanger JeWeA. Gelukkig maar, het zou zo saai worden.
Je hebt het over het contitutionele recht van onze volksvertegenwoordigers. Klinkt mooi, maar ik heb het dus over het ordinair misbruik van het recht en dan wel om een politiek beleid door te kunnen voeren.
Dat de SP vaak vooraan staat om spoeddebatten uit te roepen, daar kiezen sommige kiezers blijkbaar voor. Een politieke keuze staat vrij. Maar stemmen kiezers ook voor misbruik?
Maar een vrouw als Verdonk, die dus het gehele Nederlandse rechtssysteem aan haar laars lapt, er zich gewoon uitkoopt om door te kunnen gaan met het uitzetten van mensen die vermoord worden als zij terugkeren in hun geboorteland, nee JeWeA, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Daarbij, toen Nederland nog een verzorgingsstaat was zo een jaar of 15 geleden betaalde de gemiddelde Nederlander 3 gulden per jaar belasting tbv de asielzoekers. Wat zal het op dit moment zijn, 10 eurocent?
Ik heb gewerkt met vluchtelingen die tijd, de mensen zouden eens wat socialer moeten zijn en niet zo zeiken over die 10 eurocent of hoeveel het ook mag wezen.
Constitutioneel recht aan me hoela!

5:51 p.m.  
Blogger JeWeA said...

Vluchtelingwerk zal niet de enige charitatieve instelling zijn die minder mee mag graaien uit de belastingpot. Hoofdelijk omslaan is geen vergelijking, want mensen zijn zich er nauwelijks van bewust waar de munten naar toe gaan, laat staan wat 'hun' volksvertegenwoordigers er mee doen. In dit geval focuste ik meer op het feit dat Verdonk kiest voor het afronden d.m.v. een schikking ipv het steeds maar openbaar moeten maken van beoordelingsrapporten, het Ministerie zou lam worden gelegd door al het commentaar.

Ik doel met het constitutionele recht meer op het inrichten van een commissie en hoe vaak dit niet als doekje voor het bloeden wordt omgezet.

Enige jaren geleden gingen er binnen de EU en UN stemmen op om opvang te regelen in grensgebieden van lande waar asielzoekersstromen op gang komen. Daar kan dan de status worden bepaald en in het positieve geval worden 'verdeeld' over de lidstaten. Jammer dus dat de introductie van de 'EU grondwet die geen grondwet is' niet doorging.

12:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vluchtelingen werk is zeker niet de enige organisatie die het met minder heeft moeten doen de laatste jaren, een trieste uitwerking van hetgeen Den Haag mee bezig is. Als je naar de toekomst kijkt moet er ook wel bezuinigd worden om het dan ook nog goed te hebben, maar de manier waarop dat gebeurd, is rondweg a-sociaal.
Met dat "hoofdelijk omslaan" doel ik meer op mensen die roepen dat ze teveel moeten betalen voor al die buitenlanders. Het is een bepaald slag mensen misschien, maar ik kom ze telkens vaker tegen. Natuurlijk is het niet reëel om het zo te zeggen, maar dat zijn dit soort mensen ook niet.
Jij ziet dit dus als een schikking, das weer een andere benadering als dat ik heb. Stel, je hebt een flink inkomen, rijdt 150 over de snelweg en betaalt je boetes op tijd. Is dat ook een schikking? Ik vraag me de inhoud van dit rapport af. De instantie die de inzage vraagt zal wellicht twijfels hebben bij de beoordeling van een land. Deze beoordeling is voor ALLE asielzoekers uit dat land van belang. Deze beoordelingen waren al vaker niet helemaal juist, of helemaal niet juist. Het gaat wel om mensen. Is de beoordeling fout, dan gaan deze mensen echt Nederland niet uit. Dan blijven ze, duiken de illegaliteit in, en moeten ze in ieder geval een dak en eten hebben. Hoe ze het doen, doen ze het, maar aan geld zullen ze dan komen. Kijk, als je daar naar streeft.....kun je wel weer iemand de schuld geven van criminaliteit, das waar.
Verdonk heeft al eerder rare dingen gedaan. Ze heeft het nog erg druk met een paar duizend asielaanvragen waarover zij PERSOONLIJK zou gaan oordelen, een rare, onuitvoerbare, belofte.
Een klein kranten artikel geeft toch stof voor minimaal 3 onderwerpen.
EU grondwet
Ik vraag me nog steeds af waarom deze zo belangrijk is. De verdragen zoals die er nu staan (EVRM, met name) voorziet al in dezelfde verlangens en zijn al bindend. En hoe is het mogelijk om te stemmen over (even kijken...)342 artikelen en nog wat algemene en slotbepalingen, is het de bedoeling dat we gaan turven? Ik neem aan dat iedereen al bewust een volksvertegenwoordiger heeft gekozen, laat het ze zelf uitzoeken daar. Als ik weer een keer mag stemmen voor die "grondwet, die geen grondwet is "stem ik voor. Gewoon om de yin en de yang in stand te houden.

Het constitioneel recht veranderen: strak plan, verovereren we eerst Terschelling.

Maar eh.....waar zat je gister in Heukeleum, had je je verstopt?

8:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home