Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zondag, oktober 02, 2005

Amsterdam 1

Een heel verhaal wat ik eigenlijk moet opsplitsen in minimaal 2 of 3 delen.
Gisteren was het zover. Joke en ik vertrokken richting Amsterdam. In Abcoude hebben we de auto veilig geparkeerd (er lag wel erg veel glas op de parkeerplaats...). Daarvandaan namen we de trein naar Amsterdam Amstel (en terwijl ik dit typ denk ik "wie wil dit nu weten?", maar ik ga stug door). Om bij het B&B-paleis te komen, moesten we nog een paar haltes in de metro (voor Joke een primiere) en een stukkie lopen. Daar aangekomen werden we heerlijk onthaald en heb ik de comp van Debbie en Jeroen even nagekeken. Debbie is weer on-line en on-msn. De kamer waar we zouden slapen was echt prachtig.
Vervolgens met de tram naar het Leidsplein. Eerst de Mac bekeken en gekeurd...mwahhh, de pitabroodjes zijn bij de Macs langs de A2 toch echt lekkerder. Het uitzicht op een drukke Amsterdamse winkelstraat daarin tegen was juist wel weer erg leuk, we gaven de Mac daarom toch nog een 6.Na de Mac de Ierse pub ingegaan. We waren Kees, Elly, Liesbeth, Cor, Trudy en de mama van Christa tegengekomen en zijn er maar aan vast gaan plakken (zwaan-kleef-aan). Liesbeth trakteerde op een Guiness, en wat smaakt dat toch lekker! K Twijfelde nog tussen en Guiness en Murphy's green, maar besloot de eerste maar te doen en gauw weer eens daar heen te gaan en de tweede keus te nemen (een derde zal dan ook wel weer volgen). Om een uur of 8 naar Paradiso, waar Peetje en Monique al aan het podium vast zaten. De (zwaan-kleef-aan)lijm werkte nog steeds dus we plakte ook vast. Er kwamen al gauw meer bekenden binnenstromen. En in de plee (natuurlijk...of all places) kwam ik een giechelde Esther tegen.
Het doet toch elke keer weer fijn aan de tonen van "Henk" te horen. De sfeer zat er goed in. Het is mooi te zien hoe band en publiek van een concert genieten. Halverwege mezelf even losgepeuterd om mee te doen met de honeymoonquizz (hoe schrijf ik dat?). En jawel, ik had een hoge score. Meer dan de helft van het bier zat nog in de glazen toen ik terug vooraan kwam. Alleen de man was thuis...dus helaas geen trouwerij (gelukkig).
Wat wel erg raar was...meestal hebben ze wel een gastenlijst, maar nooit een niet-gastenlijst. Band heeft daar blijkbaar wel wat op bedacht: Als eerste kreeg Joke een plastic bierglas tegen haar hoofd, van.....Theo. Schopte ie gewoon tegen haar hoofd aan, om haar vervolgens uit te gaan staan lachen! (hihi). Een paar nummers later schopte meneer Poels (en ik zeg nog wel altijd meneer) een bierviltje tegen me aan. Meneer verontschuldigde zich, moet ik zeggen, dus misschien betekende dat dat ik wel mag blijven komen. Maar van Joke weet ik het niet meer zeker....
Het concert zelf was erg goed. Volgens mij was zelfs de tekst bij vergeate goed! Ergens anders (vraag me niet meer welk nummer...als je het zegt krijg je het "ja, die" antwoord) ging het helemaal mis, toch weten de bandleden elkaar dan weer te vinden, wat een fout weer mooi maakt. Als toegift kwam Tuba, misschien toch een goedmaker voor Joke. "Engel" werd vervangen door "Bertje". Hier was Peetje erg blij mee. Ik zou erg blij zijn als die neus eruit zou gaan, die tekst is de grootste onzin die er is, "neus omhoog" aan-me-hoela. Serieus, dat nummer eet me.
Afijn, Limburg maakt het dan wel weer goed, en we gaan weer verder!
Maar was was er nu toch met die hand van Poels, volgens mij deed het echt auw!
Na afloop even boven geweest, de deejee daar draait erg leuke muziek, elk jaar weer. Dit jaar was ie in een Russian-mood. Na een paar rondjes te hebben gedanst, kwamen we beneden uit. Daar zat het groepje waar we in de Ierse pub mee waren begonnen. Nog even bij gezeten, Odette en man ontmoet en naar het plein. Peetje, Monique, Carina en Arthur konden we niet meer vinden. Op het terrasje zaten Odette en haar man weer en toen we er ook waren gaan zitten, volgde er weer meer. Moe maar voldaan liepen we een uurtje later richting ons huis-voor-een-nacht.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Irene ,was weer een waanzinnig leuk weekend daarzo in Amsterdam.
Was vandaag nog een beetje brak , maar kijk er met een heel goed gevoel op terug enne de foto's van de B&B zien er leuk uit , jullie hadden wel lekker senseo s'morgens , Pe en ik oersterke koffie maarja was voor ons wel ff goed.
Groetjes en tot gauw, Monique

8:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home