Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zondag, oktober 09, 2005

toveracademie in Montfoort

Eindelijk is het zover: de Kinderboekenweek! Teuntje leest op nivo AV2, dus gaan we regelmatig naar de bieb en ik zoek tussen mijn oude boeken naar boekjes voor haar. Ze leest erg graag, iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen. Dit jaar maakt ze ook bewust de Kinderboekenweek mee. Thema: de Toveracademie. Leuk onderwerp, vind ik. Daar kun je alle kanten mee op en zal een hoop fantasie opwekken.
Fantasie heb ik genoeg, vooral toen ik bedacht dat mijn kinderen maar naar een Christelijke school moesten. Spijt, spijt, spijt.....helemaal toen ik het laatste maandblaadje van de school kreeg: Het onderwerp was AFGEKEURD! Het was toch een beetje te eng voor de meeste kinderen, hadden de grote mensen bedacht! Jaja, lulkoek....het is niet eng voor kleine kinderen, maar voor grote gelovige idioten. Bah, wat misselijk, om die kinderen er de schuld van te geven. Het onderwerp is veranderd naar "Hoi, ik lees", wat een verschrikkelijk flauw zinnetje..."hoi, ik lees". Weer spijt, spijt, spijt....die mensen hebben absoluut geen idee van de mogelijkheden van het onderwerp. Heksen komen in de meest simpele sprookjes al voor, Jezus toverde toch ook!
Gisteren hoorde ik dat 10% van de scholen het onderwerp zou veranderen. Vandaag las ik het volgende, sprekende, artikel in de krant:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Spijt, spijt, spijt........dat ik mijn kinderen naar een toveracademie in Montfoort deed.
En ja: Mijn kinderen hebben ook stenen, onder hun kussen. Gijsje neemt zijn steen regelmatig mee naar school. Hij denk dat ie dan meer durft te zeggen en vragen. Voor een verlegen manneke als Gijsje erg goed!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Irene ,
Dat is echt erg dat artikel , beetje zielig hahaha gelukkig kan jij je kids gewoon over heksen en toveren vertellen en natuurlijk over stenen enz enz.
Bij mijn kids is het thema hetzelfde gebleven en ging dochterlief vrolijk in heksenpak naar school en zoonlief tja die had alleen Harry Potter sokken , maar was daar enorm blij mee om dat te showen , had bij de xenos voor ieder een heks gehaald , want ze mochten vanalles meenemen wat met heksen en toveren te maken had.
Wel balen dat ze daar zo bekrompen over doen bij jouw kids op school.
Er is helemaal niks engs aan haha eerder komisch althans bij ons thuis wel , want docherlief wenst tegenwoordig met heks Babette aangesproken te worden.
Balen dat ze bij jou kids zo bekrompen doen op school , maar gelukkig kan jij ze lekker het een en ander over de toveren bij brengen , ik geloof dat dat wel goed komt met de kids.
Groetjes , monique

9:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

nou moet ik je teleurstellen, ik weet niets van heksen (alleen van stenen..), k hoopte deze week wat wijzer te worden, maar dat zit er dus niet in. idd: een bekrompen zooitje.

10:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home