Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zaterdag, juni 10, 2006

Normaal, Rowwen Hèze avond.

Gisteren was het zover, de avond waar we lang naar uitkeken: Alempop.
Het is, wat mij betreft, het leukste festival. Dit heeft vooral als oorzaak dat Leo en Liesbeth het organiseren. En die twee kennen we al weer een tijdje, van hen mogen we bij een andere ingang naar binnen, krijgen we een speciaal armbandje en last but not least: na afloop lekkere broodjes. Het is leuk de tentfestivals eens vanaf de andere kant te zien. Geen plastic poepdozen, maar echte plees met papier (en zelfs zeep!), stoeltjes en het gewoon kunnen praten rond de tafel vooraf en na afloop, VIP-zijn bevalt me wel. Vorig jaar kwam Rowwen Hèze, dit jaar Normaal. Nu ben ik niet zo weg van Normaal, zeg maar helemaal niet eigenlijk. Ik heb ze een paar keer gezien omdat papagijs er graag heen ging. Ging, want nu bleef hij thuis. Hij was niet de enige, 'k denk dat er ca. 1500 mensen thuis waren gebleven. De tent was niet eens voor de helft gevuld en met het bier werd weinig geggooid. Dat is wel wat anders dan andere concerten die ik van hen meemaakte. Groot voordeel was: ik hoefde niet zo op mijn hoede te zijn. Niet zozeer vanwege dat bier, daar word ik niet warm, wel koud van. Nee, in Alem was dorp X weggebleven. Normaal kun je nl tot op zekere hoogte vergelijken met de zaterdagavondkermis in Vleuten: vechtende boeren uit dorp X tegen de boeren uit dorp Z. De keren dat ik bij Normaal was vond ik er een sfeer hangen van "doe-niets-verkeerd-dan-wordt-geen-levend-schaakstuk". 'k Geloof niet dat ik ooit een vechtpartij gezien heb bij Normaal, maar de sfeer was niet te vergelijken met de jongerencentra die ik tot dan toe had gezien.
Afijn, gisteren dus niet. Gisteren was gezellig. Wat de muziek betreft: niet. Ik kende 4 nummers, Joke (die toch in haar jongeblomjaren Normaal erg normaal vond) kende er 5. Cor liep met zijn camera bij "vrouw Hanselman" tevergeefs rond zoekende naar een mooie shot, en "Oerend Hard" denderde niet. Het was lauw. Bennie Joling, die me overigens een aardige vent lijkt, spatte niet. Enige vrolijke was een van de gitaristen, die vond alles leuk (of speelde dit, maakt ons wat uit, hij leek vrolijk) en belangrijkste: iemand met een saxofoon! En wat voor een.....prachtig. Het juiste mondstuk, een mooie gillende klank.
Conclusie Normaal: geef de man met de sax een plekje binnen RH en ga één keer per jaar in Toldijk een prachtshow neerzetten. Dit tenzij ik alles fout beoordeel en Normaal bij andere tenten wel succes heeft (want ik moet toegeven dat ik wel erg subjectief beoordelend ben). Deze avond was dan gewoon jammer, vooral voor een band als Normaal. Want ook al ben ik geen fan, 10 jaar terug waren zat, en die mensen genoten in grote getalen, gisteren waren ze thuisgebleven.
Qua organisatie heb ik niets aan te merken, dat was weer TOP. Heerlijk om door Liesbeth en Leo op deze manier in de watten gelegd te worden (volgend jaar Rowwen Hèze weer? haha). Erg leuk was ook zeker dat de Zeeuwse babbelaars, mijn naamgenoot en de duivel en haar man er weer waren, bedankt allemaal voor de avond!

zo zien vrouwen die vreemd gaan eruit:
Image Hosted by ImageShack.us

en er waren er meer in de tent:
Image Hosted by ImageShack.us

zoals gewoonlijk zijn de fotoos van de band zelf mislukt:
Image Hosted by ImageShack.us

gewoon gezellig
Image Hosted by ImageShack.us

en nu even wachten op een paar fotoos van Cor, die heeft tenminste een camera!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey , ik zat dus weer te tobben om commentaar op je log te krijgen , maar toch gelukt.
Jammer dat je geen foto heb waar André jouw jas aan had , hij leek daar wel een soort van dronken dorpsgek hahahhaahahaha.
Groet , Monique

6:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home