Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

dinsdag, december 13, 2005

Soms vraag ik me af wat mensen bezielt.
Met name van wat betreft het geloof....Natuurlijk is het een prettige gedachte dat je "iets" moois te wachten staat na de dood enzo. Sommige mensen hebben steun aan iemand die hun verdriet kent en praten met jezelf is ook zo eenzaam, dus een gesprek met een God kan wonderen doen bij bepaalde mensen. Mijn oma had het er al over dat ieder zijn eigen Godje heeft. Ik denk dat het gewoon je geweten is. Pinoccio had daarvoor een krekeltje, het houten mannetje was er blij mee (tenzij hij lekker fout bezig was natuurlijk, maar dat heb je zo met je geweten).
Begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen het geloof, tenzij....
de toveracademie als kinderboekenweek op de school van mijn kinderen niet doorgaat.
Laatst weer zo iets raars. Ik was in de stadsbus (Utrecht), erg druk enzo, nog een plekje. Een vrouw met die lege plek naast zich, waar haar tas op lag, las een boek met als titel "Gebed". Ze zat zo diep in haar boek dat ze niet doorhad dat er een ouder echtpaar, waarvan de vrouw met krukken liep naast haar was gaan STAAN......die mensen moesten de vrouw storen tijdens het lezen van "Gebed", om sociaal te zijn. Nou vraag ik je.......Afijn, ik neig telkens meer naar het ateïsme.
Vanochtend bleek dat ik in de minderheid ben. Na het openen van het volgende filmpje moet je even op het beeld klikken om het goed te kunnen zien.
Prettige Kerstdagen!
kerst1.WMV

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Irene ,
Leuk filmpje van de kids , was wel erg aandoenlijk die kleine gasten aan het ontbijten en vredig zingen hahahaha bij mij gaat dat s'morgens tegenwoordig niet meer zo relax , knokken aan de ontbijttafel , ach zou er ook een filmpje van kunnen maken hahaha nou meid ik hoop je gauw te zien hoor en je weet het je bent altijd welkom he.
Veel liefs , Monique

9:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ontzettend lief dat filmpje,
Gelukkig zit niet iedereen zo tegen de kerst aan te hikken als ik... En wat is het toch mooi om een kind te zijn, heerlijk onbezorgd door het leven.... prachtig!!

Liefs Peetje

PS: Kijk ff op mijn space, daar staan de schilderijen dieik afgelopen tijd gemaakt heb... ben benieuwd naar je reactie!!

8:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

dit was een zeldzaam moment én nog vast kunnen leggen ook.....zelf kijk ik er ook nog af en toe naar terug, omdat ik het wel heel aandoenlijk vind.
monique, misschien in de kerstvakantie een keertje? lijkt me gezellig!
peetje, welcome back! het was stil zonder jou!

10:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Moet er echter nog wel een beetje aan wennen dat ik terug on line ben... en als ik aan het schilderen ben, dan vergeet ik de hele wereld om me heen!! En, wat een prachtige reactie heb je gegeven op mijn schilderskunst!! De tranen schoten in mijn ogen! Je begroijpt precies wat ik geschilderd heb, een mooier compliment kan ik niet krijgen..
Liefs Peetje....

12:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dan maak je kunst.

2:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ATHeïsme

9:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

kijk en zo krijg ik teminste comments van mijn moeder...

9:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home