Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

maandag, december 19, 2005

stress in de kont

En dan heb je van die momenten dat anderen zich afvragen hoe ik toch zo rustig kan blijven....
Rustig...haha, achter die deuren in mijn kop loopt het weer ff uit de hand.
Elke keer op zulke momenten denk ik aan een liedje van Japan:
"Just when I think I'm winning
When I've broken every door
The ghosts of my life
Blow wilder than before
Just when I thought I could not be stopped
When my chance came to be king
The ghosts of my life
Blew wilder than the wind"
Vandaag een tentamen gehad (internationaal recht), heb ik verdorrie van de 30 vragen er 13 fout....net voldoende, dacht ik nog....net niet dus (dat heb je met die normeringen). Vak niet gehaald, 15 punten misgelopen. Alles draait om die rotpunten. Zie hier het Parool:

Rechtenstudenten moeten massaal weg
Ruim 44% van de rechtenstudenten aan de UvA moeten de universiteit voortijdig verlaten omdat ze in hun eerste jaar niet voldoende studiepunten haalden.
Maarliefst 289 studenten kregen te horen dat zij niet meer welkom zijn op de faculteit omdat zij minder dan de helft van hun studiepunten hebben gehaald.
Vorig collegejaar werd besloten dat de UvA het bindend studieadvies invoert. Hierdoor kan de universiteit studenten die te weinig presteren, wegsturen. De rendementen van de faculteit rechten zijn al jaren dramatisch laag. Deze maatregel moet dit tendens tegengaan.

Utrecht doet ook al aan die punten, zelf voor deeltijdstudenten (die mogen het dan 2 jaar proberen). En dat terwijl ik pas volgend jaar in volle kracht er tegenaan kan gaan (dan gaat Jan naar de lagere school). Volgend semester MOET ik dus die stomme punten halen, anders ben ik niet meer "welkom"!
Hoezo stress?