Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

vrijdag, april 07, 2006

ineens zo een dag

Gisteren had ik ineens zo een dag van "lekker".
Teuntje was eergister thuisgekomen met een 10.....echt een 10! voor dictee. Daar ben ik zo trots op. Dat is mij nooit gelukt.....taal was een ellende. Uiteindelijk is het nog aardig goed gekomen, maar dat was de inzet van mijn ouders ( vader journalist en moeder lerares Nederlands). Teuntje doet het dus erg lekker! Dus daar loop je als moeder dagen met een trotse blik. Blijheid 1
Jannigje verveelt zich de laatste weken , op de momenten dat ze eerst heerlijk kon keuvelen met popjes, auto's, playmobil enzo loopt ze nu wat dreinerig door het huis. Gisterochtend besloot ik even bij de kleuterklas binnen te lopen, waar ze na de zomervakantie hele dagen gaat doorbrengen. Een vreemd idee voor mij, wel lekker, meer tijd voor de studie enzo, maar het zal ook wel stil worden. Toch begin ik er telkens meer naar uit te kijken. Jan is er ook aan toe, zoals ze dat noemen. Vandaar dat ik haar daar maar even liet kijken. Jan is van 25 juni. Haar toekomstige juf had geadviseerd haar na de zomervakantie maar te laten beginnen, dat zou wel zo fijn zijn voor haar. Deze juf is nu met zwangerschapsverlof en de inval juf vond het wel een goed idee om jan in mei al een paar keer te laten "wennen" zodat ze eind juni toch nog 2 weekjes helemaal mee kon draaien. Nu Jan zich echt verveelt, denk ik dat het niet zo een slecht plan is.....eigenlijk vind ik het wel een heel goed plan! Blijheid 2 dus.
Tijdens het wandelen met Jet, zag ik Harold vanuit het huis gebaren dat de baby was geboren! Anita was om 4 uur 's nachts bevallen van een dochter: Vannah. Heerlijk voor Harold, Anita en Shane, zo een mensje erbij. Blijheid 3.
's Middags had ik een gesprek met de juf van Gijs. Gijs is van 13 oktober. Hij zou dus eigenlijk in groep 1 zitten nu. Als ie 2 weken eerder was geboren zou ie in groep 2 zitten. Nu vonden de juffen het toch wel belangrijk dat Gijs, als groep 1-er, toch de test van groep 2 zou meedoen. Hij zou dat wel redden, dachten ze en dan kon hij alsnog mee gaan doen met die groep. Gisteren zou ik het allemaal horen. Ik maakte me toch een beetje zorgen. Ik wil niet dat mijn mannetje op zijn tenen moet lopen. Maarrrr, hij baalt er wel van dat hij op google geen plaatjes kan vinden als hij walfis intypt of dat hij niet op www.djetikspuntnl kan komen. Ook wil hij wel erg graag zijn bijbel (wonderlijke dierenrijk - lecturama) lezen ipv alleen de plaatjes kijken. De uitslag van de test die hij had gemaakt bleek boven het nivo van groep 2 te zijn! Mannetje gaat dus naar groep 3, na de zomervakantie. "ze kunnen hem in groep 2 niets meer leren" werd me verteld. En deze mama loopt met een nog trotser hoofd rond....Blijheid 4.
Begin van de avond reed ik met mijn bussie naar Utrecht. Voor de werkgoep moet ik in de binnenstad zijn en ik parkeer mijn auto altijd op Kanaleneiland, om vervolgens met de tram verder te gaan. Rennen is iets wat ik nooit doe. Toch dacht ik nu een sprintje te moeten nemen (tja, wie kent je kont in keulen...laat staan op Kanaleneiland). Het ging om pakweg 20 meter, dan zou ik bij de tramdeur zijn. Uit de tram stapte op dat moment twee marokaanse pubbertjes. Een van de twee zag me rennen en riep tegen zijn vriendje "deur openhouden, deur openhouden!" Wat dat ventje ook uit alle macht deed. Hierdoor haalde ik de tram! En dat terwijl ik meestal vol verbazing om me heen sta te kijken hoe a-sociaal de pubers in de "grote" stad zijn. Blijheid 5
k heb de rest van de dag op de Boem gewacht, belachelijk natuurlijk. Ik had gewoon een lekkere dag!
(en let op, nu gaat mijn moeder de taalfouten uit dit stukje halen)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Irene ,
Lekker dat Jan mag wennen op de basisschool , ze zijn er op een gegeven moment aan toe.
Super dat Gijs naar groep 3 mag , ik zelf zit nu met probleem Maurice , langer laten kleuteren of toch groep 3 , moeilijk moeilijk , het niveau kan hij aan alleen is mijn meneertje erg onzeker en hij doet alles op zijn gemak , dus wat is wijsheid , ik mag gelukkig nog maanden nadenken , maar toch , ach we komen er wel uit.
Nou meid tot ziens , ik ga nog ff aan de koffie.
Groeten , Monique

7:54 p.m.  
Blogger Jewel said...

Wat een feestdag... Stuur eens wat geluk naar het zuiden... dat kan men hier wel gebruiken. hihi

9:41 p.m.  
Blogger DikkeNel said...

je woont op een berg in nederland....das toch al geluk!

9:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home