Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zaterdag, mei 14, 2005

Linux of windhoos?

Op een dag draai je geen windhoos meer, maar draai je linux! Eigenlijk ben ik wel heel tevreden met linux. Ik draai het nu een maandje of 3 en vind het wel prima. Alleen het idee dat er bijna geen virussen zijn en alles gratis te downloaden is maakt het al leuk, voor deze arme student....(en moeder). Nu heb ik het systeem erop gezet en nog een keer en nog een keer. 3 Maal is scheepsrecht, het staat nu bijna goed. Maar nu is naar mijn idee de 4-de keer het schip pas weer recht.
Op dit moment heb ik het op de opleiding te druk om me ook bezig te gaan houden met linux. Oplossing: 2 computers. Een windoos en een linuxdoos. De eerste is voor Gijs en de kinderen en voor mij als het ff niet lukt, de andere is mijn bezit (en eigendom.....privaatrecht, eerste jaar), al mag Kleine GIjsje er ook wel op...
Toch heb ik af en toe problemen. Ten eertse krijg ik de computer niet meer uit, schijnt een bug te zijn in Mandrake 10.0 en ten tweede zal ik mijn partities waarschijnlijk verkeerd hebben aangemaakt...hij zegt telkens dat de schijf vol is! Dit klinkt misschien alsof ik er veel kennis van heb...nou: not!
Op dit moment snap ik er weinig van....het wordt een projectje voor na de tentamens (eigendom, bezit etc.....)