Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

woensdag, juni 01, 2005

Europese grondwet

Het is wat...tot nu toe had ik zware twijfels over die grondwet. Na een essay voor school te hebben geschreven met dit als onderwerp, was ik nog niets wijzer. Inhoudelijk kun je natuurlijk niet zeggen dat je voor of tegen bent. Ik heb hier het "ontwerp-verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa" (zat bij de wetten-bundel van Kluwer) het gaat daarin om 342 artikelen met 10 slotbepalingen.
Teuntje, mijn dochter van 6, vroeg me wat dat was: stemmen. Antwoord:
Op school hebben jullie regels
ja, "stop is stop" bijvoorbeeld
Die ja, en zo zijn er meer, maar op andere scholen hebben ze weer andere regels. Misschien hebben ze op de hobiblo wel de regel dat ze elke week een keer gaan zwemmen....en misschien op de hobbitstee dat ze nooit buiten mogen spelen. Als ze nou zeggen, alle scholen gaan samen en we gooien alle regels in een grote pot. Jullie moeten je dan aan al die regels houden, wil je dat dan?
Dat is moeilijk mama
Ja, dat is zeker moeilijk, Teuntje, ik vind eigenlijk dat je niet KUNT kiezen, maar we móeten kiezen (tja, dat vind ik nou eenmaal)
Voor mij heeft Jan van de SP de doorslag gegeven. Ik heb altijd op de SP gestemd en hij zei dat ik nee moest stemmen. Ik heb nog wel getwijfeld, ik hoorde nl iemand op tv zeggen: Ik stem ja, want ik heb altijd al nee gestemd (vond ik ook een erg goeie reden...). Afijn, sinds kwart voor 9 staat mijn "nee" geregistreerd.
Nu het ergste:
Lees ik net op de teletekst dat je ook "blanco" kunt stemmen.
Heeft die regering godverdomme 230.000 euro betaald aan een RTL4 progamma "wat stem ik", maar de mogelijkheid om blanco te stemmen wordt pas bekend gemaakt als ik al gestemd heb! Eikels!

2 Comments:

Blogger JeWeA said...

Blanco stemmen tellen alleen maar mee voor het opkomstpercentage en niet voor de uitslag... heeft weinig tot geen zin dus... tenzij de helft van totaal aantal stemmers blanco stemt, dat zou een duidelijk signaal zijn tegen het instrument referendum en dat is ook iets om over na te denken...

11:17 p.m.  
Blogger DikkeNel said...

ja...en dat had ik graag als signaal willen geven, en volgens mij ook heel wat andere mensen. DIT referendum sloeg werkelijk nergens op, toch?

2:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home