Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zondag, september 04, 2005

het aller-aller-aller lekkerst

Je zult denken dat ik het liefst elke avond bij de Mac zou zitten. Maar nee, dat doe ik dus niet. 1x Per maand vind ik wel mooi, soms iets meer, soms iets minder. Nee dan dit:
DRAADJESVLEES
In de winter is het heerlijk hutspot met draadjesvlees, maar ik eet het ook graag in de zomer, eigenlijk eet ik het altijd graag. 't Komt er alleen niet van, zo een gedoe....maar wel erg lllllekkkur, vooral dat draadjesvlees. Lekker lang op het fornuis, ingrediƫnten:
een pakje boter, vlees (met rundvleeskruiden), een tomaat, een ui, een wortel en een thee-ei gevult met kruitnagels, gedroogde pepers, jeneverbessen en laurierblaadjes en last but not least: 1 fles donkerbruin bier (en dezelfde hoeveelheid water).
Eerst het vlees met de rundvleeskruiden aanbraden, dan al het andere erbij en 3 uur op laten staan....eigenlijk helemaal niet zo een gedoe dus...morgen maar weer eens doen.
mmmmmmmmmmmmm, zonder ac
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

3 Comments:

Blogger Jewel said...

klinkt lekker... maar ik het er het geduld niet voor. Zoiets brand bij mij gegarandeerd aan. En heb er ook geen tijd voor...(werkende moeder eh)

ach nu we het over kokkerellen hebben....Moet snel vlierbessenlikeur maken.... zucht... maar wanneer...

11:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

moet je ook 's avonds doen....

9:58 a.m.  
Blogger Jewel said...

kan dat ook in de oven??
ik ben niet zo goed met een fornuis.
haha
Vandaag heb ik me toch staan bakken:
een sinasappelcake, kwarktaart en een "pletskeskook".... ben kapot. maar morgen is het wel genieten.
(Alleen voor de weegschaal is dat natuurlijk weer niet zo fijn)

11:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home