Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

vrijdag, augustus 18, 2006

Hoofddorp

Gisteravond hadden we Anita zo ver mee te gaan naar RH. Eigenlijk was het helemaal niet moeilijk haar mee te krijgen, ze is altijd wel in voor een afleidinkje...haar wortels liggen ten noorden van Amsterdam, ze voelde zich terwijl we over het terrein liepen al lekker op haar gemak.
RH speelde een heerlijk concert, ze hadden er duidelijk meer zin in dan afgelopen zondag in 't Zand. De heren hadden daar (in de kleedkamer) een folder van de organisatie gelezen waarin stond dat je géén muziek van RH moest kopen of downloaden, het zou bagger zijn. Tja, als je 3 uur in een bussie gereden hebt, onderweg op de vlucht bent geweest voor een ander bussie, een bon te pakken hebt gekregen tijdens deze vluchtpoging....tja, dan heb je niet veel zin meer. Helaas Carina, Wandele werd in Hoofddorp wel gespeeld, evenals November en de Peel in brand. De organisatie zal het niet gemerkt hebben, voor het verschil hadden ze gister in Hoofddorp moeten kijken. Hier maakte we een prachtconcert mee. Met als slagroom natuurlijk: vechte, valle en opstaon. Het is een heerlijk nummer live, echt helemaal goed! Een hit zal het niet snel worden, denk ik. De tekst is voor een gemiddelde Nederlander niet mee te zingen, het bekt niet. De meeste fans zullen het zichzelf helemaal eigen maken, daar is geen twijvel over mogelijk, maar héél Holland lult nou eenmaal geen Limburgs. Het is jammer want het is echt een schitterend, lekker tempo nummertje met weer een mooie tekst.
Afijn Hoofddorp was zeer geslaagd, Anita wil meer horen en deed haar best zinnen te verstaan, selectief dat wel (laat mij maar drinken wat ik drink....). De muziek vond ze helemaal te gek en met haar Noord-Amsterdamse wortels danste ze er vrolijk op los. Die gaat nog wel eens mee.
Om half 3 vannacht zette ik mijn ongenoegen op half 7, Teuntje moest afzwemmen en dat moest erg, heel erg vroeg......