Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

woensdag, mei 30, 2007

Upgrade > update whatever....

Okee, jullie hebben gelijk, deze log staat stil.
Toch even een kleine update voor die lezers die erom vragen.
Het leven van DikkeNel is zoals al in eerdere berichten staat gesplitst in een Real Life (RL) en een Second Life (SL).
Mensen die alleen een Real Life hebben, zullen hier graag commentaar op willen geven. Toch enige uitleg dus.
Wat Second Life is ga ik niet meer uitleggen, dat is volgens mij wel bekend.
Wat Second Life gaat betekenen voor de toekomst is voor mij de uitdaging. Ik ben namelijk van mening dat over een paar jaar (of eerder) ons huidige 2D internet een 3D internet gaat worden (noem het www3). In plaats van een pagina bezoeken van Scapino om te kijken wat de aanbiedingen zijn, zul je door een winkel kunnen "wandelen" en personeel daar middels een chatvorm of voice vragen kunnen stellen. De ontwikkeling naar een 3D internet is hard onderweg, dat kun je zien in Second Life. Door hierin mee te gaan zie je hoe hard dit gaat. Ik ga hier niet stellen dat straks iedereen in Second Life is, maar wel dat het idee de vorm gaat worden. Dát betekent Second Life voor mij.
Ik bouw in deze wereld en heb contact met veel mensen die ook actief zijn in de ontwikkeling, ieder op zijn eigen manier. Kunstenaars, muziekanten, regisseurs, computernurds, studenten of werklozen, met een heel netwerk aan diverse mensen om me heen weet ik zeker dat ik niet droom.
Een paar weken geleden werd mijn "2-de leven" beloond in mijn 1-ste: Ik kreeg een Real Life baan in Second Life als virtueel adviseur bij de Randstad-vestiging in Second Life. Ik help hier mensen die willen werken in Second Life aan een virtuele baan. Dit doe ik ca. 20 uur in de week en aan het eind van de week breng ik keurig mijn werkbriefje bij Randstad hier in mijn woonplaats. Raar? Ik noem het de ideale baan.
Vandaag had ik een evaluatie gesprek in Rotterdam, ik ontmoette daar een van mijn collega's en mijn baas. Het liep lekker, al was ik bloednerveus. Na een gesprek van een paar uur waren we eruit. Marjan (de collega) en ik worden supervisor, dus PROMOTIE! We krijgen meer rechten, personeel onder ons en gaan RL-lesgeven aan bedrijven die Second Life ingaan of willen gaan bij DNB (zie www.secondlife.nl) en we krijgen dus ook meer loon :)
Met andere woorden een Upgrade!
Ondertussen heb ik in Second Life een kantoor, een huis en ben ik bezig (in samenwerking met anderen) met een winkel, een kunstgallerie, zijn er plannen voor een theatereiland samen met een RL-regisseur die ik ken en ondertussen blijf ik bouwen, nu ook met 3D progs, waarbij je je ontwerp importeert in SL.
Dus wat nou "get a real life first"?