Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

maandag, oktober 09, 2006

woorden schrijven

Schrijven is leuk, leuker dan praten eigenlijk. Beide doe ik het graag, althans bij het laatste doe ik pogingen. Soms nemen woorden het van je hoofd over, met schrijven kan dat ook gebeuren, maar je kunt krassen, gummen of deleten, al is in het laatste geval ook de entertoets een makkelijke optie.
En dat gebeurt mensen nogal gauw, merk ik. Wat een zooitje is dat internet soms. Meningen die maar, hoppa, de wereld in gesodemieterd worden, het liefst zonder enig fundament. Zoek je iets op internet dan wijst de cursor al gauw datgene aan wat je wilt zien en niet wat de andere opties zijn. Soms stoor ik me eraan hoe kortzichtig en egocentrisch mensen lijken te worden. Het zal een ontwikkeling van de tijd zijn, waar ik de oudere generatie ben. MSN. Ik denk dat de communicatie in dergelijke programma's ca. 80% mist. Intonaties en verbale gedragingen worden overgeslagen, alleen woorden hebben het voor het zeggen. En wat zeggen woorden? Woorden maken mij DikkeNel, das maar 20% van ik. Ik schrijf nou eenmaal niet mijn blad voorbij. Mijn mond voorbij praten, of eigenlijk gewoon "foute dingen op foute momenten zeggen", daar heb ik nog wel eens moeite mee. Het kan dicht bij elkaar liggen. Toch blijkt het eerste geval wel makkelijk mogelijk (typ ik zonder begrip): het annoniem reageren op internetsites, logjes e.d. Hoe goed de meningen misschien ook bedoeld zijn, het is maar 20% communicatie, niet eens te vergelijken met een vreemde die spontaan naar je staat te zwaaien en al helemaal niet te vergelijken met de gedachten die je soms van iemands gezicht kunt aflezen of de hand die je schud. Nee, 'k heb geen begrip voor de entertoets, op deze manier misbruikt. Tuurlijk lenen vooral logjes zich voor commentaar, maar een beetje je normen en waarden in de gaten houden zou geen kwaad kunnen. Doe dan alsof je degene kent, begroet en een hand schudt eer je typt.
Benieuwd ben ik nu wel, wanneer mijn log ten prooi valt aan de anoniempjes, geen profielen en naamlozen, de spoken van internet. Kijken mag, anders zou deze site niet openbaar zijn, meningen mogen ook maar een anonieme mening, geen behoefte!
We moeten er mee leven, het digitale tijdperk. En natuurlijk is het een genot: binnen 2 tellen te kunnen opzoeken hoelang gekookte eieren in water in de koelkast goed blijven, laten we dat vooral niet vergeten!
Ik wer alt!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat heb je dat toch weer mooi geschreven.
Hahaha , maar zo is het maar net.
Groet , Monique

7:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home