Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zaterdag, september 30, 2006

Gisteravond, half acht.

Een vrouw vraagt haar vriend toestemming te gaan. Het antwoord luidt hetzelfde als altijd: "ik ben het er niet mee eens, maar je luistert toch nooit naar me, dus ga maar weer"
Kinderen naar bed. Permissie voor de metamorfose.
Zo vertrok DikkeNel richting Frankrijk, en als ze België had overgeslagen zou ze het bijna hebben gered. Bij Bergen op Zoom (heb ik daar ooit niet rondgezworven met een rugzak op zoek naar een jeugdherberg?) stuurde de bus richting iets wat een centrum zou moeten zijn, op naar de westersingel. DikkeNel ontmoette er de gehele bevolking, de meeste kende de stad (?) ook niet zo....maar uiteindelijk, vele wegopbrekingen verder, was daar eindelijk hét gebouw.
Niet helemaal op tijd, maar Rowwen Hèze was nog niet uitgespeeld en DikkeNel mocht weer meespelen. De metamorfose was niet helemaal gelukt, maar dat lag absoluut niet aan de band, de zaal of het publiek. Het zag er allemaal erg goed uit. De sfeer zat er lekker in. Vooraan leuke vrienden, achteraan lekker bier (gevolgd uiteraard door cola). De clubtour leek te zijn begonnen in Bergen op Zoom.
Wat een fijn concert, wat een heerlijke nummers! Zo lekker dat Nel besloot Joke er voor uit haar nest te bellen, om Tuba te laten horen. Ze zal er niet blij mee zijn geweest, ze lag helemaal dood op de bank, na een personeelsfeestje kon ze niet meer uitbrengen dan "het gaat niet meer goed komen vanavond" en "mijn collega is 4x van de fiets gevallen en heeft in haar broek geplast onderweg, en ze is al 60!". Meegaan was geen optie "het zou niet meer goedkomen die avond". Helaas Joke, moet je maar niet drinken, als je er niet tegen kunt!
De gedachten zijn nog steeds bij de annotatie, die even ligt te rijpen (2 dagen), morgen zal de vrouw weer draaien tussen de computer en de boeken, aantekeningen en schema's. DikkeNel was even een beetje terug en dat was wel heel erg lekker.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

oooh ooh ooh kon je het weer niet laten hahahahahah gelijk heb je hoor!!!jammer dat je ook niet ff naar Amsterdam bent gekomen was natuurlijk wel erg leuk voor de kids , alhoewel 2 uur stilzitten is best lang , maar Babette was helemaal onder de indruk , vooral daarna met de foto's hahaha.
Groet en tot zaterdag , Monique

10:24 p.m.  
Blogger DikkeNel said...

en dat stilzitten was een puntje....DikkeNel zag geen van haar kinderen dat doen, en om ze nou een radio-uitzending te laten verknallen....nee, dat zou niet goed zijn, ik ding nog steeds mee voor het vip-arrangement (lees: de bitterballen en nootjes), minpunten kan ik nu niet gebruiken.
Bergen op Zoom was een goede keuze om niet te laten enne....nog 39 nachtjes slapen en dan lekker even helemaal weg!

8:42 a.m.  

Een reactie posten

<< Home