Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

vrijdag, september 15, 2006

Keep on doing the good work

Vandaag is het dan zover, RH heeft de nummer 1 hit binnen.
Bijna 21 jaar geleden begon de band, vanaf het begin maakten ze de mooiste nummers. 21 Jaar geleden, dus 1985, dé periode van de live-bandjes. Er waren er veel er gingen er veel, RH moest blijven. De mooiste elpee's en cd's werden gemaakt tot en met de laatste cd: Rodus en Luuster's, "de beste ooit".
Het spijt me, ik kan me niet in dit (vandaag geworden) feit vinden. Het is een mooie cd, tuurlijk. In vergelijking met de andere cd's in die ow zo belangrijke megalijst (...) de beste. Maar de beste van RH? Tot nog toe heb ik dat gevoel niet, komt misschien nog wel, misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik heb het gevoel dat ik iets mis in de teksten. De teksten staan bij mij bovenaan, daar heb ik een ontzaglijke bewondering voor en daar mis ik dus juist iets in. Kan aan mij liggen, dat het er wel is, maar ik het gewoon niet zie, maar ik heb het idee dat de cd wat teksten betreft ingehouden is, een soort terughoudendheid die ik niet had verwacht. Wat ik al zei, het kan zijn dat "het" er wel is maar dat ik het gewoon niet herken, dan komt het nog. De cd in zijn totaliteit is een goeie, sfeer in verschillende lagen zijn een genot om te beluisteren, echt mooi! Live zullen heel wat nummers goed scoren.
Nu krijgt het bandje (of moet ik nu de band zeggen?) de waardering. Ligt het aan het feit dat ze zelf de productie en het management in handen hadden? Ik denk het wel. Ik ben namelijk van mening dat er meerdere cd's van RH zijn die deze plek hadden horen te krijgen.
Mijn bandje heeft een heftige pubertijd gehad, waarin ze niet de waardering hebben gekregen die ze zouden hebben moeten krijgen. Vandaag, volwasssen geworden in een dag, is het er ineens. Het zat er al aan te komen, natuurlijk.
De tijd dat we om 19.00 uur bedachten eens 100 km te gaan rijden om toch naar het bandje te gaan is voorbij, we zullen nu ruim van te voren de tickets moeten bestellen, of we daar nu zo blij mee zijn?
Het maakt niet uit, meer mensen zullen genieten van de prachtige muziek en de mannen zelf hebben het verdiend, na jaren goed werk.