Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

vrijdag, september 01, 2006

rodus en luuster's, de rode knoop en een nieuwe fiets

Gister zou een mooie dag worden in het leven van DikkeNel, en zoals ik voorspelde werd het ook een mooie dag.
Eerst mijn nieuwe fiets, toen een onverwachte zwemknoop voor Gijs2000 en natuurlijk de presentatie van de nieuwe ceedee van RH: Rodus & Lucius.
De knoop die Gijs2000 kreeg was bijzonder, ik bleek te weinig verwachtingen te hebben: Gijs zou niet op zijn rug kunnen zwemmen, door de angst te kunnen verdrinken. Niets bleek minder waar: gisteren moest ie met kleren aan zwemmen en na een leugentje van mij (op je rug zwemmen met kleren aan kun je wel, das nl veel makkelijker, je kleren zijn dan een soort van bandjes...) zwom ie keurig op zijn rug, zonder bandjes. Juf Moniek vond het een knoop waard, Gijs blij, mama trots! Nog 2 weken en hij moet af zwemmen voor A, nog 8 lessen te gaan dus én de door ons verplichte baantjes op de dagen dat hij niet hoeft te lessen: elke dag zwemmen dus de komende 2 en een halve week. De arme jongen....
En toen kwam de avond...
Om half acht werd ik door Liesbeth en Marga met de limo gehaald om even later afgezet te worden nabij de Melkweg. Heerlijk weer eens in Amsterdam te zijn, dat was echt weer veel te lang geleden. Het zou mooi zijn die avond. Ten eerste door de mensen, altijd gezellig weer even (bijna) iedereen te zien. Ten tweede is de Melkweg gewoon een leuk zaaltje, met 700 man binnen was het aardig vol en o, zo gezellig. Al dat gezeik van die mensen dat zo een presentatie het zuiden zou moeten: bullshit. De melkweg is gewoon een leuke tent en voor de meeste fans heel goed te doen. De zuiderlingen konden eventueel met een bus mee (wat naar ik hoorde erg gezellig was), maximaal 50 man maakte er gebruik van...700 man binnen, 650 over waarvan enkelen met eigen vervoer kwamen. Rekenen en rekenen en ik denk dat het grootste deel van de bezoekers uit niet-limburgerland kwam....mensen denk na: de grenzen staan al een tijdje open!
Vanavond dus Melkweg, AMSTERDAM, mooie plek!
Alles begon met een filmpje. Spanning rekken, maar ow zo leuk te zien. Na wat oude bekenden kwamen de klanken van de nieuwe ceedee door. Eindelijk, de spanning van de zenuwen maakten plaats voor een eindelijk-gevoel, een soort gevoel van dronkenschap, erg lekker die vrolijkheid.
De nummers staan gevarieerd op het schijfje en klinken echt heerlijk. Net als na de ceedee-presentatie van Dageraad heb ik nu moeite met het geven van een uitgebreide mening, daar is het echt te vroeg voor. Als westerling versta ik lang niet alles de eerste keer eht komt wel goed:
Guinness moet je ook eerst laten bezinken en dan lekker door de mond laten rollen. Dat gaan we nu dan ook eerst maar eens doen.....tot later.