Rowen_Heze___Dikke_Nel.mp3>

DikkeNel dur hoekie

zin en onzin......

okee, het is gewoon een modern dagboek. Toen ik zo een jaar of 12 was hield ik dat keurig bij. Daarna had ik penvriendinnetjes, ook leuk. En nu dan, een weblog. Ik maak eigenlijk te weinig mee om er iets spannends van te maken, dit is ook meer bedoeld voor mensen die ik goed ken.... En voor degene die zich afvraagt waarom deze site DikkeNel heet: dat is een liedje! Oudere berichten staan onder de andere maanden, zo ook bv de foto's van de bierpresentatie. Het kan dus ff zoeken zijn..... Voor het gemak alle links op een rijtje:

DikkeNel's startpagina

zondag, september 10, 2006

Beantwoording van R&L

Vanavond hoorde ik voor de tweede maal enkele nieuwe nummers R&L live aan.
Ondertussen is het stadium van bezinken voorbij en wordt er gedronken. Het smaakt goed. Nog niet zo vertrouwd dat alles meegezongen kan worden, maar wel heerlijk om te beluisteren. 'k Kan nog niet zeggen dat ik dit de beste cd ooit van RH vind, maar goed is ie zeker! Als een voorjaars-cd in het najaar, wat willen we nog meer?
Het positivisme dat uitgestraald wordt is gewoon lekker (al is bewezen dat ook tegenslagen een prachtig lied kunnen voortbrengen). Bij het beluisteren nemen we ook een kiekje in het busje en zo dringt 50 joar ook bij een bijna 40-jarige door. Het nummer Shane vind ik echt een topper, dat is zo gruwelijk herkenbaar, elke keer weer zie ik mezelf en al die anderen midden in de zandwolk op het veld van pinkpop staan, op het eind is de rest naar huis gegaan. Over het nummer Droemvlucht is het een en ander geschreven, veel blabla en vooral chauvinisme. Ik vraag me dan af wat er in godsnaam mis is met een aanvullende stem (Nynke Laverman) die zo zuiver en mooi haar deel op zich neemt, een deel dat het idd een droemvlucht laat zijn, waarbij fantasie een wending neemt die het nummer, naar mijn idee, behoort te nemen. Nee, daar is niets mis mee!
Om elk nummer hier te gaan evalueren heeft weinig zin, denk ik, ga ik ook niet doen. Daarbij staan er al genoeg meningen op het wereld wijde web.
Degene die R&L nog niet heeft: aanschaffen!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Irene ,
Had je wel verwacht in Didam , tja Tiel zat er voor mij niet in jammer dat we elkaar mis zijn gelopen.
Groet , Monique

8:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home